Salderingsregeling zelfopgewekte stroom blijft
22 februari 2024
De Eerste Kamer heeft het wetsvoorstel, waarmee de salderingsregeling voor kleinverbruikers van elektriciteit wordt afgebouwd, verworpen. Volgens het wetsvoorstel zou de bestaande salderingsregeling tussen 1 januari 2025 en 1 januari 2031 geleidelijk worden afgebouwd tot nul. De Eerste Kamer heeft de regering in een motie gevraagd om kleinverbruikers met zonnepanelen te informeren over het nut van gedragsverandering bij het gebruik van zelfopgewekte stroom.
Bron: Ministerie van Economische Zaken en Klimaat | wetsvoorstel | 35.594 | 12-02-2024
Laatste berichten

Geen box 3-vermindering voor niet-bezwaarmakers 2017-2020
Lees meer

Wet invoering rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst op basis van uurtarief aangenomen
Lees meer

Grootboekkaarten volstaan niet voor aftrek voorbelasting
Lees meer

Beneficiaire aanvaarding beschermt niet tegen erfbelasting
Lees meer

Niet meer oproepen is onregelmatige opzegging
Lees meer