Salderingsregeling zelfopgewekte stroom blijft
22 februari 2024
De Eerste Kamer heeft het wetsvoorstel, waarmee de salderingsregeling voor kleinverbruikers van elektriciteit wordt afgebouwd, verworpen. Volgens het wetsvoorstel zou de bestaande salderingsregeling tussen 1 januari 2025 en 1 januari 2031 geleidelijk worden afgebouwd tot nul. De Eerste Kamer heeft de regering in een motie gevraagd om kleinverbruikers met zonnepanelen te informeren over het nut van gedragsverandering bij het gebruik van zelfopgewekte stroom.
Bron: Ministerie van Economische Zaken en Klimaat | wetsvoorstel | 35.594 | 12-02-2024
Laatste berichten

Boete vervalt door strafrechtelijke vrijspraak, navordering niet
Lees meer

Poolse klusjesman heeft vaste inrichting in Nederland
Lees meer

Rechtbank adviseert klacht tegen UWV wegens te lage loonheffing
Lees meer

Navordering na geautomatiseerde aanslag terecht
Lees meer

Voorraad herwaarderen via kapitaalrekening leidt tot winstcorrectie
Lees meer